مزایای فیلتر خودشوینده پژواک صنعت چیست؟

مزایای فیلتر خودشوینده پژواک صنعت چیست؟


مزایای فیلتر خودشوینده پژواک صنعت چیست؟

از جمله مزایای فیلتر خودشوینده حذف ذرات سخت از آب مانند شن و ماسه است. آنها در از بین بردن مواد آلی مانند جلبک، کپک، لجن چندان عالی نیستند! این مواد غیر جامد تمایل دارند خود را در مواد صفحه جاسازی کنند، جایی که جدا کردن آنها بسیار دشوار است. در موارد دیگر، آنها به سادگی از طریق سوراخ های صفحه نمایش با تغییر شکل موقت شکل آنها می لغزند. اسکرین فیلتر خودشوینده احتمالا رایج ترین نوع فیلترها و در بیشتر موارد کم هزینه ترین فیلترها هستند.

روش کار فیلتر خودشوینده

روش کار فیلتر خودشوینده به این صورت است که، آب خام از ورودی فیلتر وارد می شود و ابتدا از صفحه درشتی عبور می کند که زباله ها و رسوبات زیادی را می گیرد. سپس آب به جریان خود در فیلتر ادامه می دهد و از صفحه ریز داخلی عبور می کند که ذرات کوچکتر باقی مانده را می گیرد. یک سوئیچ فشار دیفرانسیل (DPS) فشار ناشی از تجمع زباله در صفحه داخلی را کنترل می کند. هنگامی که فشار دیفرانسیل خاصی را احساس می کند، فرآیند خود تمیز کردن را آغاز می کند. مکانیسم تمیز کردن داخلی، تجمع را از روی صفحه حذف می کند و سپس تخلیه می شود.
فیلترهای اسکرین با شستشو با جریان آب یا برداشتن صفحه و تمیز کردن آن با دست تمیز می شوند. بسته به روش فلاش استفاده شده، احتمالاً مجبور خواهید بود به صورت دوره ای صفحه نمایش را با دست تمیز کنید تا زباله هایی که با شستشو از بین نمی روند پاک کنید.

روش های رایج فلاشینگ

1. چندین روش برای فلاشینگ رایج است. ساده ترین آنها یک خروجی فلاش است. خروجی باز می شود و امید است که زباله ها با آب از خروجی فلاش خارج شوند!
2. یک تغییر بهبود یافته در این مورد، فلاش جریان مستقیم است. دوباره یک خروجی فلاش باز می شود، اما در این مورد ساختار فیلتر به گونه ای طراحی شده است که جریان فلاش روی صفحه نمایش می رود و زباله ها را همراه با آن جارو می کند. تا حدودی شبیه شلنگ زدن از یک پیاده رو با جریان قوی آب. این رایج ترین روشی است که در فیلترهای ارزان قیمت یافت می شود.
3. موثرترین روش شستشو، روش شستشوی معکوس است، اما این فیلترها معمولاً گرانتر هستند. در این روش برای تمیز کردن بسیار موثر، آب شستشو از طریق صفحه نمایش به عقب منتقل می شود. این کار با استفاده از دو فیلتر در کنار هم انجام می شود (آب تمیز یکی برای شستشوی دیگری استفاده می شود) یا با جارو کشیدن صفحه با یک نازل کوچک که توسط مکانیزمی در فیلتر روی صفحه حرکت می کند.

5 مزیت فیلتر خودشوینده

کیفیت فیلتر و عملکرد آن فاکتور مهمی برای تمام صنایعی است که فرایند فیلتراسیون و خالص سازی در آنها کاربرد دارد و تمام آنها به دنبال با کیفیت ترین فیلتر با بالاترین درصد خلوص هستند. اینکه از چه فیلتری باید استفاده کرد بستگی به نوع صنعت و کاربرد آن دارد. فیلترهای خودشوینده از جمله فیلترهای محبوب و کاربردی هستند که استفاده از آنها
مزایای بسیاری دارد. چند مزیت مهم این نوع فیلتر عبارت است از:
1- کم کردن هزینه فیلتراسیون
در مقایسه با سایر انواع فیلترها، به شکل قابل توجهی مقرون به صرفه هستند. زیرا هزینه های پاک سازی، تعمیر و نگهداری از فیلتر خودشوینده به مراتب کمتر از سایر فیلترهای عادی است.
۲. نصب و راه اندازی آسان
برای نصب فیلتر خودشوینده نیاز به دانش و تخصص بالایی ندارید. کمی تجربه کافی است. پیچیده ترین مرحله استفاده از این فیلتر، نصب آن است و پس از آن فیلتر به صورت اتومات کار می کند. به ندرت ممکن است فیلتر خودشوینده نیاز به تعمیر داشته باشد که دستورالعمل آن در دفترچه راهنما ذکر شده است.
۳. فیلتراسیون مداوم
از دیگر مزایای فیلتر خودشوینده نسبت به أنواع دیگر فیلتر این است که فرایند فیلتراسیون قطع نمی شود و برای تمیز کردن یا تعمیر فیلتر نیازی به متوقف کردن فرایند فیلتراسیون نیست.
۴. در دسترس بودن
مقرون به صرفه بودن اسکرین فیلتر خودشوینده اتوماتیک سبب شده تقاضا برای خرید آن افزایش یابد به همین دلیل توسط چندین برند و در انواع مختلف تولید می شود، بنابراین همیشه در دسترس هستند. علاوه بر این فیلتر خودشوینده در اندازه های مختلف تولید می شود که کاربری آن را آسان می کند و به راحتی می توانید متناسب با میزان سطح فیلتراسیونی که دارید، فیلتر خود را تهیه کنید.
۵. سیستم کنترلی فیلتر
می توانید بر اساس میزان ناخالصی، عملکرد فیلتر را تنظیم کنید و بدون هیچ مشکلی سیستم فیلتراسیون را راه بیاندازید. این امکان برای اپراتور وجود دارد که سوپاپ های پیستون و محرک را تنظیم کند. تنظیمات به سیال و پارامترهای آن بستگی دارد. به عبارت دیگر وجود سیستم کنترلی باعث کم شدن دخالت اپراتور می شود.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.